Primăria

Date contact

Informatii de interes public - Legea 544 / 2001

Consiliul Local

Informatii de interes public

Timp liber

Înscrieţi-vă la newsletterul primăriei şi veţi fi la curent cu ultimele informaţii publicate de primărie.

Inchide

Trimite unui prieten

Noutati >>>

Exportă PDF - Noutati >>> Tipăreşte pagina - Noutati >>> Trimite unui prieten - Noutati >>>

publicat de Administrator in Marti , 19 Mai 2015, 18:54

ACCES LIMITATIV la STARE CIVILA DEVA .Reglementari prevăzute din data de 31.03.2020

  • ACCESUL în incinta Directiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva va fi limitat la maxim 3 persoane pentru fiecare ghiseu, la intervalele de timp stabilite de către lucrătorii de evidenta persoanelor şi a ofiţerilor de stare civilă și în funcţie de programările on-line.
  • Zona de așteptare va fi în exteriorul incintei, iar cetățenii sunt rugaţi să respecte indicațiile funcționarilor de evidenţa şi stare civilă şi să folosească substanțele dezinfectante puse la dispoziție.
  • Accesul cetățenilor în sediul si ghiseul Compartimentului Stare Civilă Deva va fi admis la maxim 3 persoane în ghiseu și NUMAI pentru:

(consulta aici>>>>)

ANUNT IMPORTANT! Înregistrarea actului de deces la Compartimentul de Stare Civila DEVA!Reglementari legislative prevăzute din 31.03.2020 pe toata perioada instituirii stării de urgență. 

Pentru celeritatea înregistrării a tuturor actelor de deces și eliberarea adeverinței de înhumare/incinerare, nu numai în cazul deceselor cauzate de noul CORONAVIRUS SARS COV 2, aducem la cunoștința cetățenilor municipiului Deva și nu numai, următoarele:

În contextul instituirii stării de urgență pe teritoriul României, dată fiind publicarea în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03 a Decretului nr. 195/2020;

Având în vedere evoluția infecțiilor cu noul CORONAVIRUS SARS COV 2 pe teritoriul României, precum și măsurile dispuse la nivel național pentru prevenirea infecției;

Întrucât actele de starea civilă se întocmesc atât în interesul statului cât și al persoanei;

În vederea limitării contactului ofițerului de stare civilă competent cu persoanele îndreptățite sa solicite înregistrarea actelor și faptelor de stare civilă;

DECLARAREA și ÎNREGISTRAREA  actului de DECES la STAREA CIVILA DEVA

Modalitatea de transmitere a documentelor.

(consulta aici>>>>)

Depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei civile la Stare Civilă Deva, pe perioada instituirii stării de urgență! 

Toate căsătoriile civile programate în  perioada  28 martie - 16 aprilie 2020 vor fi oficiate în Casa Căsătoriilor, conform programărilor făcute de  către dumneavoastră.

Având în vedere situaţia apărută, cu privire la coronavirus (COVID-19), ACCESUL PERSOANELOR ÎN INCINTA DE OFICIERE A CASEI CĂSĂTORIILOR va fi limitată la max. 8 persoane, cu obligaţia ca cetăţenii să folosească substanțele dezinfectante puse la dispoziție anterior intrării în sala de oficierere!

Recomandări privind conduita socială responsabilă în prevenirea răspândirii coronavirus (COVID - 19) în zonele aglomerate, precum sălile de oficiere a căsătoriilor civile, unde sunteţi expuşi la contact direct şi/sau interacţiune cu un număr mare de persoane.

Protejaţi-vă apropiaţii, nu-i expuneţi!

(consulta aici>>>>)

ACCES LIMITATIV LA SERVICIUL DE EVIDENȚA PERSOANELOR DEVA

  • ACCESUL în incinta Directiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva va fi limitat la maxim 3 persoane pentru fiecare ghiseu, la intervalele de timp stabilite de către lucrătorii de evidenta persoanelor şi a ofiţerilor de stare civilă și în funcţie de programările on-line.
  • Zona de așteptare va fi în exteriorul incintei, iar cetățenii sunt rugaţi să respecte indicațiile funcționarilor de evidenţa şi stare civilă şi să folosească substanțele dezinfectante puse la dispoziție.
  • Suspendarea audiențelor pentru soluționarea în regim de urgență a actelor de identitate cetățenilor, potrivit art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de Preşedintele României, se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă ( cărți de identitate, cărți de identitate provizorii, mențiuni de stabilire a reședinței ) cu modificările și completările ulterioare, reglementată și prin Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID- 19 potrivit art.12 alin (1) Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într - un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.
  • Pentru evitarea prezentării la sediul Serviciului Evidența Persoanelor Deva a unui numar mare de cetățeni, tinând cont și de faptul că în ultimele saptămâni multi cetățeni care au locuit temporar în străinătate și au revenit în România, pe perioada stării de urgență vor fi eliberate acte de identitate doar pentru situații deosebite care implică pierderea, furtul ori distrugerea documentului de identitate.
  • Accesul cetățenilor în sediul si ghiseul Serviciului Evidența Persoanelor Deva va fi admis la maxim 3 persoane NUMAI pentru

(consulta aici>>>>)

DIRECȚIA PUBLICĂ LOCALĂ DE EVIDENȚA PERSOANELOR si STARE CIVILĂ Deva

Anunță că se pot cere informații în perioada programului de relații cu publicul :

  • LUNI, MARȚI, JOI, VINERI: 08.30-16.30
  • MIERCURI: 08.30-18.30

Vă rugăm, consultaţi informaţiile generale şi lista actelor necesare în vederea depunerii cererii, inainte de a vă deplasa la ghişee pentru a solicita actul de identitate (depunere DOAR prin PROGRAMARE ON-LINE), pentru a vă prezenta cu toate documentele, în original şi copie xerox.

Având în vedere situația existentă apelăm la înțelegerea cetățenilor municipiului Deva, Cristur, Bârcea Mică, Sântuhalm, Archia cât și a cetăţenilor din comunele Brănișca, Certeju de Sus, Cârjiți, Hărău, Șoimuș, Vețel pentru a solicita eliberarea actelor de identitate doar în situații urgente, prin programare online, precum și pentru certificatele de stare civilă pentru evitarea aglomerației în sediul instituției noastre și respectarea tuturor recomandărilor M.A.I

Pentru a evita aglomerarea în incinta Direcţiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor și Stare Civilă Deva, rugăm cetăţenii să respecte ora programării şi să nu se prezinte la ghişeu cu mai mult de 5 minute.

DATE CONTACT

(consulta aici>>>>)

Anunț important privind actele de identitate!

În conformitate cu art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de Preşedintele României:

"se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă".
Potrivit art.12 din Ordonanţa Militară nr.3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19
,,Documentele care expiră pe perioada stării de urgenţă, eliberate de autorităţile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgenţă,,.

Informatii privind DEPUNEREA actelor privind certificatul de naștere al NOU-NASCUTILOR din Maternitatea Spitalului Judetean de Urgență Deva

Din dorinţa de a-l sprijinii pe cetăţean întrucât oricum mama se afla internată la maternitate, iar tata mergea în vizită, activitatea de depunere a actelor pentru înregistrarea nou-născutului s-a desfășurat în incinta Spitalului Judeţean de Urgență, din cadrul Secției Obstetrică- Ginecologie Deva.

  • Astfel, din 23 martie 2020, în vederea preîntâmpinării răspândirii infecţiei cu Coronavirus (COVID 19) şi a reducerii riscului de contaminare şi îmbolnăvire, această activitate de preluare a actelor din incinta Spitalului Județean de Urgență Deva a fost suspendată,
  • Pe toata perioada stării de urgență Compartimentul Stare Civilă Deva va prelua documentele necesare privind înregistrarea nou-născuților direct în Ghiseul Stării Civile.
  • Zona de așteptare va fi în exteriorul incintei, iar cetățenii sunt rugaţi să respecte indicațiile ofiterilor de stare civilă şi să folosească substanțele dezinfectante puse la dispoziție.
  • Accesul cetățenilor în sediul si ghiseul Compartimentului Stare Civilă va fi admis la maxim 3 persoane în ghiseu, la intervale de timp stabilite de către ofiţerii de stare civilă și NUMAI pentru:(consulta aici >>>>)

Compartimentul STARE CIVILĂ DEVA

ANUNȚĂ!

Pe perioada instituirii stării de urgenţă se suspendă activitatea din cadrul Compartimentului de Stare Civila Deva pentru

• Depunerea cererilor programate privind transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autorităţile din R. Moldova și Ucraina, iar modulul de programare on-line ,,Transcrieri acte de stare civila,, se va suspenda începând cu data 25.03.2020 și va fi redeschis la o dată ce va fi anunțată ulterior,
• Cetățenii programati în perioada instituirii stării de urgenţă își vor reprograma rezervarile în vederea depunerii documentelor.

Vă mulţumim pentru înţelegere!

Suspendarea activitatii Campaniei ,,PRIORITATE LA IDENTITATE !,, desfășurată de către Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva in comunele: Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus

În perioada 19.03-30.04.2020 se suspendă campania ,,Prioritate la identitate!,, activități ce aveau ca scop punerea în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă cu acte de identitate şi certificate de stare civilă a cetățeniilor din comunele arondate: Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus.

În perioada 19.03-30.04.2020 nu ne vom deplasa cu stația mobilă, conform planificărilor în cele 4 comune arondate serviciului nostru de evidență pentru a prelua cererile și documentele necesare în vederea eliberării actelor de identitate şi a certificatelor de stare civilă pierdute sau deteriorate.

Campania planificată va fi reprogramata.

Registrul electoral

DE CE EXISTĂ REGISTRUL ELECTORAL?

 Registrul electoral a fost creat în scopul asigurării unui proces electoral corect și transparent. Stabilirea numărului alegătorilor, evidența și arondarea acestora pe secțiile de votare sunt activități de o importanță deosebită în procesul electoral. În România, toate aceste activități sunt de competența primarilor.

(consulta aici>>>>)

Oficierea/celebrarea căsătoriilor civile în municipiul Deva

Direcția Publică Locală de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă (D.P.L.E.P.S) Deva aduce la cunoștiința  publicului larg oportunitatea încheierii căsătoriilor în Casa Căsătoriilor, situată pe B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 10, parter, în Parcul municipal Cetate-filigoria din centrul parcului şi în incinta Cetăţii Devei-Poarta II sau alte locaţii private care vor încheia protocoale de colaborare şi vor asigura spaţiul special amenajat şi destinat în scopul oficierii/celebrării căsătoriilor civile. Conform programărilor on-line stabilite de la începutul anului, Compartimentul Stare Civilă Deva, prin ofiţerii de stare civilă, delegaţi vor asigura tinerilor, viitoriilor miri un program de oficieri/celebrări a căsătoriilor civile în municipiul Deva. Cuplurile interesate trebuie să știe că nu se vor oficia căsătorii în localuri precum restaurante sau în alte spaţii de alimentaţie publică.

(consulta aici>>>>)

În atenția persoanelor care au redobândit cetățenia română.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 14/2018 publicată în Monitorul Oficial nr. 50 din 18.01.2018 cetățenii care au redobândit cetățenia română și nu au avut niciodată domiciliul în România pot depune cererea de transcriere la oficiul de stare civilă al oricărui MUNICIPIU REȘEDINȚĂ DE JUDEȚ de pe teritoriul României, inclusiv mun. București sau la Ambasada/Consulatul României din străinătate.

(consulta aici>>>>)
(consulta aici actele necesare >>>>)

ACORDAREA DIPLOMEI DE FIDELITATE PENTRU 50 DE ANI DE CĂSĂTORIE

Preluarea cererilor de către Compartimentul de Stare Civilă

• cerere tip; (descarca cerere tip >>>)
•xerocopii ale actelor de identitate ale sotilor (prezentate și în original );
• xerocopia certificatului de căsătorie (prezentate și în original );

Premierea familiilor care aniversează "50 de ani de căsătorie" va avea loc în fiecare an în data de 15 mai, de Ziua Internaţională a Familiei. Pentru a beneficia de acest premiu, familiile care au împlinit sau vor împlinii 50 de ani de căsătorie neîntreruptă şi au domiciliul în Municipiul Deva, în localitatea componentă Sântuhalm şi satele aparţinătoare Cristur, Bârcea Mică şi Archia trebuie să depună o cerere-tip la Compartimentul de Stare Civilă Deva (sediul -B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1), împreună cu copii după actele de identitate şi certificatul de căsătorie, până la data de 11 mai în cursul fiecărui an.

Premiul oferit fiecărei familii care primește ,,Diploma de fidelitate pentru 50 de ani de căsătorie neîntreruptă", a fost majorat la 500 de lei, conform Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 107/2017consultă HCL ) şi va fi suportat de la bugetul local.

Diploma de fidelitate și premiul alocat de la bugetul local se acordă o singură dată familiilor.

Înmânarea ,,Diplomei de fidelitate" și suma alocată fiecărei familii se va face de către Primarul municipiului Deva, într-un cadru festiv cu ocazia Zilei Internaționale a Familie, 15 mai, în fiecare an, iar reprezentanții Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva se vor ocupa de organizarea acestui eveniment.

,,LA MULTI ANI", pentru 50 de ani împreună!

TABEL NOMINAL al familiilor cărora în data de 15 MAI 2019 de Ziua Familiei li s-a acordat "Diplome de fidelitate" şi premiul în valoare de 500 lei, conform HCL nr.107/2017 (>>> consulta aici)

TABEL NOMINAL al familiilor cărora în data de 15 mai 2018 de Ziua Familiei li s-a acordat,,Diploma de Fidelitate pentru 50 de ani de căsătorie neîntreruptă''şi premiul de 500 lei, conform HCL nr.107/2017 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2017 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2016 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2015 (>>> consulta aici)

Program special - sambata - cu publicul pentru starea civila

PROGRAM SPECIAL (SÂMBĂTA) PENTRU ÎNREGISTAREA ACTELOR DE DECES ȘI A CĂSĂTORIILOR PROGRAMATE
Compartimentul Stare Civilă din cadrul Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor Deva informează cetățenii de programul special (sâmbăta) pentru înregistrarea actelor de deces între orele 10.00 - 13.00, iar de la ora 11.00 - Oficierea căsătoriilor programate
Sediul Direcţiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva- Compartimentul Stare Civilă este situat în municipiul Deva, B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1( lângă Primăria municipiului Deva).

Înregistrare deces produs în municipiul Deva >>>

ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE

Solicitarea și eliberarea cărtii de identitate pentru cetățenii cu domiciliul în municipiul Deva și din localitățile componente municipiului (Archia, Bîrcea Mică, Cristur, Sîntuhalm) se face la Serviciul  Evidenta Persoanelor din cadrul Directiei Publice Locale de Evidenta Persoanelor și Stare Civilă Deva care are sediul pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, Nr.12, etaj 1 (clădirea verde)

Telefon informații: 0254-234533

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE IN CAZUL EXPIRARII PERIOADEI DE VALABILITATE/ PRESCHIMBARII LA CERERE / MODIFICARE DATE STARE CIVILĂ / ALTELE

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE IN CAZUL PIERDERII/DISTRUGERII/DETERIORARII/FURTULUI ACESTUIA

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE PENTRU MINORUL CARE A IMPLINIT VARSTA DE 14 ANI

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

Actul de identitate, dreptul si responsabilitatea fiecărui cetățean

CARTEA DE IDENTITATE
Din când în când ne schimbăm vârsta, numele, domiciliul sau pur şi simplu avem parte de momente neplăcute: fie ne pierdem portofelul plin cu acte, fie cineva ne-a prins pe picior greşit şi ne-a lăsat fără ele.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţeni români aflaţi în străinătate care doresc obţinerea unui nou act de identitate

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot obţine un nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Solicitarea se poate face cu 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate a actului de identitate.

Consulta aici>>

www.econsulat.ro - informaţii consulare pentru românii din străinătate

Acest sistem informatic modern permite cetăţenilor români să acceseze informaţii consulare de calitate într-un mod eficient şi transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilităţii de a interacţiona online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze in mod repetat la ghişeu, eliminându-se astfel barierele birocratice şi cele geografice. (consulta aici>>>)

Link: https://www.econsulat.ro/

Eliberarea extraselor multilingve de pe actele de stare civilă privind nasterea, căsătoria si decesul.

Compartimentul de Stare Civilă din cadrul Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva eliberează la cerere extrase multilingve de pe actele de stare civilă privind naşterea, căsătoria sau decesul.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate şi solicită transcrierea certificatelor

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot transcrie certificatele de stare civilă întocmite în străinătate, la misiunile diplomatice ale Românie din țara unde se află, fără a mai veni în ţară.
Transcrierea/Înscrierea la misiunile diplomatice ale României din străinătate este scutită de taxe.
Recomandăm cetățenilor români cu domiciliul în străinătate care au copii minori născuți în străinătate ale căror certificate trebuie transcrise, să vină cu copiii în țară numai după ce au solicitat transcrierea și au obținut certificatele românești. Minorii nu pot părăsi teritoriul României decât cu pașaport care se solicită numai după obţinerea certificatului de naștere românesc, procedura de transcriere având durata de soluţionare de 30 de zile.

În România, transcrierea se poate face personal la starea civilă a locului de domiciliu sau în cazul în care persoana îndreptăţită nu se poate prezenta prin procură specială.

Consulta aici>>

Plăteşte online pe Ghişeul.ro
Știm că timpul este prețios pentru dumneavoastră și din acest motiv vă punem la dispoziție posibilitatea de a achita taxele on-line.

Înainte de a efectua plata vă recomandăm să vă informați cu privire la actele necesare.

Plata taxelor de stare civilă și evidența persoanelor se face, fără comision, direct pe platforma Ghișeul.ro, click aici cu sau fără autentificare.

FOARTE IMPORTANT: la depunerea cererii la starea civilă/evidența persoanelor aveți obligația de a prezenta (tipărită) dovada plății electronice.

                        Ghid de identificare a taxelor de stare civilă/evidenţa persoanelor-clik aici

                        Ghid orientativ de plată online - click aici

Important! Nu se mai achită taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.
Tinând cont ca Legea 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificarile si completările ulterioare se abrogă, începând cu data de 01.02.2017 solicitantul (cetățeanul) va face doar dovada achitarii contravalorii cartii de identitate de 7 lei, contravalorii cartii de identitate provizorii de 1 leu, respectiv contravaloarea prestatiei de furnizare a datelor in cuantum de 1 leu/persoana.

Începând cu data de 01.02.2017 nu se mai achita taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.

În atenția persoanelor care solicită eliberarea din arhiva serviciului nostru a copiei, conform cu originalul, a certificatului medical constatator al născutului viu, în baza căruia a fost înregistrată naşterea, în registrele de stare civilă ale Municipiului Deva,

Vă aducem la cunoştință că aceste înscrisuri fac parte din categoria documentelor în baza cărora sunt înregistrate actele de naştere în registrele de stare civilă, iar eliberarea fotocopiilor de pe aceste documente este reglementată de prevederile art. 69 alin. (1) din Legea nr. 119/1996, cu privire la actele de stare civilă, potrivit cărora „La cererea scrisă a Inspectoratului National pentru Evidența Persoanelor, a serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, a instanțelor judecătoreşti, a parchetelor sau a poliției, se pot transmite extrase pentru uz oficial, însoțite de copii ale înscrisurilor care au stat la baza întocmirii actelor de stare civilă [...]", (consulta aici >>>>)

Înapoi la Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

Servicii online

Consultă datorii online

Consulta online taxele și impozitele locale   (accesează cu Internet Explorer)   sau contactati-ne la adresa informatica@primariadeva.ro.       
 

Programare on-line casatorii

PROGRAMARE on-line transcriere acte de stare civilă

PROGRAMARE on-line - cartea de identitate

Cereri şi formulare tip

Aici găsești formularele de care ai nevoie

Rezultate sondaje de opinie

Rezultate sondaje de opinie efectuate de către Primăria Deva.

Centrul National de Informare si Promovare Turistica a Municipiului Deva

Transmitere LIVE sedinte de consiliu

Autorizaţii tonaj

Internet gratuit in zone publice

Deva24 SESIZARI

Sesizari

.