Primăria

Date contact

Informatii de interes public - Legea 544 / 2001

Consiliul Local

Informatii de interes public

Timp liber

Înscrieţi-vă la newsletterul primăriei şi veţi fi la curent cu ultimele informaţii publicate de primărie.

Inchide

Trimite unui prieten

Noutati >>>

Exportă PDF - Noutati >>> Tipăreşte pagina - Noutati >>> Trimite unui prieten - Noutati >>>

publicat de Administrator in Marti , 19 Mai 2015, 18:54

Program special pentru depunerea documentelor în vederea înregistrării actelor de deces în data de 04.07.2020 (sâmbăta) și oficierea căsătoriilor programate (04-05.07)

 

Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva prin Compartimentul Stare Civilă va asigura următorul program special exclusiv pentru:

  • Înregistrare acte de deces între orele 10.00 -13.00 -SÂMBĂTĂ, iar Duminică este închis. Declararea actului de deces se depune la Starea Civilă din cadrul primăriilor unde a avut loc constatarea decesului, în termen de 3 zile de la producerea decesului;
  • oficierea căsătoriilor civile programate sâmbătă între orele 12.00-14.00 în Parcul municipal ,,Cetate", iar duminică la ora 9.00

Informaţii suplimentare se pot obţine sâmbăta între orele 10.00-13.00 la următoarele numere de telefon: 0254-216718 sau mobil 0726700767

(consulta aici>>>>)

Accesul în incinta Directiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva
  • Accesul în incinta Directiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva va fi limitat la 6 persoane în acelaşi timp, pentru fiecare ghiseu (distanţarea reglementată de 1,5 m fata de o alta persoană, dar şi datorită faptului că spaţiul public din incinta instituţiei e limitat);
  • Funcţionale sunt cele 2 ghisee: Ghiseul pentru Evidenţa Persoanelor şi Ghiseul Stare civilă ;
  • Zona de asteptare pentru cetăţenii care solicită servicii atât pe linie de evidenţă cât şi pe linie de stare civilă, va fi în exteriorul incintei, obligatoriu se folosesc substanțele dezinfectante şi se poarte mască;
  • Accesul cetăţenilor este monitorizat de un agent din partea Direcţiei Poliţiei Locale, pe toată perioada programului de relatii cu publicul de luni până vineri, iar sâmbăta pentru programul de oficieri căsătorii.
  • Triajul epidemiologic(verificarea temperaturii), purtarea măștii de protecție și dezinfectarea mâinilor înainte de intrarea în sediu sunt obligatorii;
  • Recomandăm plata taxelor on-line pe platforma ghiseul.ro - click aici sau plata direct la ghiseele Directiei de Impozite şi Taxe Locale Deva, înainte de a urca la sediul instituţiei;
  • Actele se prezintă în original și copie xerox, la depunere ;
  • Accesul cetățenilor în sediul instituției va fi admis NUMAI pentru:

(consulta aici>>>>)

Atentie!Depunerea cererii pentru actul de identitate

Atenţie! Rezervare on-line pentru depunerea solicitării actului de identitate (C.I. SAU C.I.P.) şi a vizei de reședință.

În conformitate cu prevederile OUG 70 / 14 mai 2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextual situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, ACTELE DE IDENTITATE expirate în perioada 01.03 - 14.05.2020 sunt valabile încă 90 de zile de la încetarea stării de urgență, adică până la data de 12.08.2020. 

ATENȚIE! Depunerea cererii pentru act de identitate / viza reședință - doar prin PROGRAMARE ON-LINE pentru ghiseul Serviciului de Evidenţă Deva.

În vederea respectării măsurilor Hotărârii nr.12 din 14.05.2020 a C.L.S.U. al Municipiului Deva, vă comunicăm următoarele:

(consulta aici>>>>)

Procedura pentru solicitarea vizei de reședință (FLOTANT)

Cetăţenii români nu pot avea în acelaşi timp decât un singur domiciliu şi/sau o singură reşedinţă. 

În cazul în care aceştia deţin mai multe locuinţe, îşi pot stabili domiciliul sau reşedinţa în oricare dintre ele.
Ce este reşedinţa

Reşedinţa persoanei fizice este acolo unde declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu.
Cine poate solicita înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei?

Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară
Cum și unde depun cererea pentru stabilirea reședinței?

 Pentru înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei în actul de identitate, persoana interesată se adresează Serviciului de evidenţă a persoanelor pe raza căruia locuieşte temporar.
Depunerea cererii pentru stabilirea reședinței în municipiul Deva, localităţile aparţinătoare Archia, Cristur, Bârcea Mică, Sântuhalm şi comunele arondate pe linie de evidenţă (Hărău, Vetel, Brănişca, Certeju de Sus, Şoimus, Cârjiti), exclusiv pe bază de programare on-line pe site-ul www.primariadeva.ro secțiunea Programare/rezervare online cartea de identitate (clik aici)

Acte necesare

(consulta aici>>>>)

Condiții obligatorii la oficierea căsătoriei civile în CASA CĂSĂTORIILOR a municipiului Deva

În conformitate cu prevederile HG nr. 394 din 18.05.2020 - măsuri pentru diminuarea tipului de risc, la oficierea căsătoriei civile vor fi aplicate următoarele măsuri:

Număr participanți la oficierea căsătoriei civile: 8 persoane maxim (ofiterul de stare civilă, cei 2 miri, cei 2 martori, 2 invitati, 1 fotograf/cameraman. 

-Triere epidemiologică (testarea temperaturii) la intrarea în sediul Casei Căsătoriilor.
- Purtarea măștii de protecție în incinta clădirii, în timpul oficierii, până la iesirea din spaţiul închis al clădirii.

- Păstrarea distanței sociale între participanți la oficiere.

Plata taxelor de acasă

Pentru a reduce timpul alocat fiecărei persoane vă recomandăm să achitați taxele prin

  • plata direct la ghiseele Directiei de Impozite şi Taxe Locale Deva, înainte de a urca la sediul instituţiei sau
  • PLATA ON-LINE PE GHISEUL.RO

Plata taxelor de stare civilă și evidența persoanelor se face, fără comision, direct pe platforma Ghiseul.ro, cu sau fără autentificare.

 

Înregistare acte de nastere -NOU NASCUTI din Deva
Procedură pentru înregistrarea nou-născuților din maternitatea Deva, în perioada stării de urgență.

Având în vedere prevederile Decretului nr. 240/14.04.2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României și Radiogramei DEPABD nr. 3220908/15.04.2020 s-au stabilit următoarele reguli privind declararea și înregistrarea actelor de naștere pe perioada stării de urgență:

(consulta aici>>>>)

DIRECȚIA PUBLICĂ LOCALĂ DE EVIDENȚA PERSOANELOR si STARE CIVILĂ Deva

Anunță că se pot cere informații în perioada programului de relații cu publicul :

  • LUNI, MARȚI, JOI, VINERI: 08.30-16.30
  • MIERCURI: 08.30-18.30

Vă rugăm, consultaţi informaţiile generale şi lista actelor necesare în vederea depunerii cererii, inainte de a vă deplasa la ghişee pentru a solicita actul de identitate (depunere DOAR prin PROGRAMARE ON-LINE), pentru a vă prezenta cu toate documentele, în original şi copie xerox.

Având în vedere situația existentă apelăm la înțelegerea cetățenilor municipiului Deva, Cristur, Bârcea Mică, Sântuhalm, Archia cât și a cetăţenilor din comunele Brănișca, Certeju de Sus, Cârjiți, Hărău, Șoimuș, Vețel pentru a solicita eliberarea actelor de identitate doar în situații urgente, prin programare online, precum și pentru certificatele de stare civilă pentru evitarea aglomerației în sediul instituției noastre și respectarea tuturor recomandărilor M.A.I

Pentru a evita aglomerarea în incinta Direcţiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor și Stare Civilă Deva, rugăm cetăţenii să respecte ora programării şi să nu se prezinte la ghişeu cu mai mult de 5 minute.

DATE CONTACT

(consulta aici>>>>)

Anunț important privind actele de identitate!

În conformitate cu art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de Preşedintele României:

"se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă".
Potrivit art.12 din Ordonanţa Militară nr.3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19
,,Documentele care expiră pe perioada stării de urgenţă, eliberate de autorităţile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgenţă,,.

Compartimentul STARE CIVILĂ DEVA

ANUNȚĂ!

Pe perioada instituirii stării de urgenţă se suspendă activitatea din cadrul Compartimentului de Stare Civila Deva pentru

• Depunerea cererilor programate privind transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autorităţile din R. Moldova și Ucraina, iar modulul de programare on-line ,,Transcrieri acte de stare civila,, se va suspenda începând cu data 25.03.2020 și va fi redeschis la o dată ce va fi anunțată ulterior,
• Cetățenii programati în perioada instituirii stării de urgenţă își vor reprograma rezervarile în vederea depunerii documentelor.

Vă mulţumim pentru înţelegere!

Suspendarea activitatii Campaniei ,,PRIORITATE LA IDENTITATE !,, desfășurată de către Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva in comunele: Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus

În perioada 15.03-30.06.2020 se suspendă campania ,,Prioritate la identitate!,, activități ce aveau ca scop punerea în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă cu acte de identitate şi certificate de stare civilă a cetățeniilor din comunele arondate: Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus.

În perioada 15.03-30.06.2020 nu ne vom deplasa cu stația mobilă, conform planificărilor în cele 4 comune arondate serviciului nostru de evidență pentru a prelua cererile și documentele necesare în vederea eliberării actelor de identitate şi a certificatelor de stare civilă pierdute sau deteriorate.

Campania planificată va fi reprogramata.

Registrul electoral

DE CE EXISTĂ REGISTRUL ELECTORAL?

 Registrul electoral a fost creat în scopul asigurării unui proces electoral corect și transparent. Stabilirea numărului alegătorilor, evidența și arondarea acestora pe secțiile de votare sunt activități de o importanță deosebită în procesul electoral. În România, toate aceste activități sunt de competența primarilor.

(consulta aici>>>>)

 

În atenția persoanelor care au redobândit cetățenia română.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 14/2018 publicată în Monitorul Oficial nr. 50 din 18.01.2018 cetățenii care au redobândit cetățenia română și nu au avut niciodată domiciliul în România pot depune cererea de transcriere la oficiul de stare civilă al oricărui MUNICIPIU REȘEDINȚĂ DE JUDEȚ de pe teritoriul României, inclusiv mun. București sau la Ambasada/Consulatul României din străinătate.

(consulta aici>>>>)
(consulta aici actele necesare >>>>)

ACORDAREA DIPLOMEI DE FIDELITATE PENTRU 50 DE ANI DE CĂSĂTORIE

Preluarea cererilor de către Compartimentul de Stare Civilă

• cerere tip; (descarca cerere tip >>>)
•xerocopii ale actelor de identitate ale sotilor (prezentate și în original );
• xerocopia certificatului de căsătorie (prezentate și în original );

Premierea familiilor care aniversează "50 de ani de căsătorie" va avea loc în fiecare an în data de 15 mai, de Ziua Internaţională a Familiei. Pentru a beneficia de acest premiu, familiile care au împlinit sau vor împlinii 50 de ani de căsătorie neîntreruptă şi au domiciliul în Municipiul Deva, în localitatea componentă Sântuhalm şi satele aparţinătoare Cristur, Bârcea Mică şi Archia trebuie să depună o cerere-tip la Compartimentul de Stare Civilă Deva (sediul -B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1), împreună cu copii după actele de identitate şi certificatul de căsătorie, până la data de 11 mai în cursul fiecărui an.

Premiul oferit fiecărei familii care primește ,,Diploma de fidelitate pentru 50 de ani de căsătorie neîntreruptă", a fost majorat la 500 de lei, conform Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 107/2017consultă HCL ) şi va fi suportat de la bugetul local.

Diploma de fidelitate și premiul alocat de la bugetul local se acordă o singură dată familiilor.

Înmânarea ,,Diplomei de fidelitate" și suma alocată fiecărei familii se va face de către Primarul municipiului Deva, într-un cadru festiv cu ocazia Zilei Internaționale a Familie, 15 mai, în fiecare an, iar reprezentanții Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva se vor ocupa de organizarea acestui eveniment.

,,LA MULTI ANI", pentru 50 de ani împreună!

TABEL NOMINAL al familiilor cărora în data de 15 MAI 2020 de Ziua Familiei li se vor acorda ,, Diplome de fidelitate" şi premiul în valoare de 500 lei, conform HCL nr.107/2017 (>>> consulta aici)

TABEL NOMINAL al familiilor cărora în data de 15 MAI 2019 de Ziua Familiei li s-a acordat "Diplome de fidelitate" şi premiul în valoare de 500 lei, conform HCL nr.107/2017 (>>> consulta aici)

TABEL NOMINAL al familiilor cărora în data de 15 mai 2018 de Ziua Familiei li s-a acordat,,Diploma de Fidelitate pentru 50 de ani de căsătorie neîntreruptă''şi premiul de 500 lei, conform HCL nr.107/2017 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2017 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2016 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2015 (>>> consulta aici)

 

ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE

Solicitarea și eliberarea cărtii de identitate pentru cetățenii cu domiciliul în municipiul Deva și din localitățile componente municipiului (Archia, Bîrcea Mică, Cristur, Sîntuhalm) se face la Serviciul  Evidenta Persoanelor din cadrul Directiei Publice Locale de Evidenta Persoanelor și Stare Civilă Deva care are sediul pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, Nr.12, etaj 1 (clădirea verde)

Telefon informații: 0254-234533

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE IN CAZUL EXPIRARII PERIOADEI DE VALABILITATE/ PRESCHIMBARII LA CERERE / MODIFICARE DATE STARE CIVILĂ / ALTELE

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE IN CAZUL PIERDERII/DISTRUGERII/DETERIORARII/FURTULUI ACESTUIA

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE PENTRU MINORUL CARE A IMPLINIT VARSTA DE 14 ANI

(consulta aici>>>>)

(Descarca Anexa 11>>>>)

Actul de identitate, dreptul si responsabilitatea fiecărui cetățean

CARTEA DE IDENTITATE
Din când în când ne schimbăm vârsta, numele, domiciliul sau pur şi simplu avem parte de momente neplăcute: fie ne pierdem portofelul plin cu acte, fie cineva ne-a prins pe picior greşit şi ne-a lăsat fără ele.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţeni români aflaţi în străinătate care doresc obţinerea unui nou act de identitate

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot obţine un nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Solicitarea se poate face cu 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate a actului de identitate.

Consulta aici>>

www.econsulat.ro - informaţii consulare pentru românii din străinătate

Acest sistem informatic modern permite cetăţenilor români să acceseze informaţii consulare de calitate într-un mod eficient şi transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilităţii de a interacţiona online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze in mod repetat la ghişeu, eliminându-se astfel barierele birocratice şi cele geografice. (consulta aici>>>)

Link: https://www.econsulat.ro/

Eliberarea extraselor multilingve de pe actele de stare civilă privind nasterea, căsătoria si decesul.

Compartimentul de Stare Civilă din cadrul Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva eliberează la cerere extrase multilingve de pe actele de stare civilă privind naşterea, căsătoria sau decesul.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate şi solicită transcrierea certificatelor

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot transcrie certificatele de stare civilă întocmite în străinătate, la misiunile diplomatice ale Românie din țara unde se află, fără a mai veni în ţară.
Transcrierea/Înscrierea la misiunile diplomatice ale României din străinătate este scutită de taxe.
Recomandăm cetățenilor români cu domiciliul în străinătate care au copii minori născuți în străinătate ale căror certificate trebuie transcrise, să vină cu copiii în țară numai după ce au solicitat transcrierea și au obținut certificatele românești. Minorii nu pot părăsi teritoriul României decât cu pașaport care se solicită numai după obţinerea certificatului de naștere românesc, procedura de transcriere având durata de soluţionare de 30 de zile.

În România, transcrierea se poate face personal la starea civilă a locului de domiciliu sau în cazul în care persoana îndreptăţită nu se poate prezenta prin procură specială.

Consulta aici>>

Plăteşte online pe Ghişeul.ro
Știm că timpul este prețios pentru dumneavoastră și din acest motiv vă punem la dispoziție posibilitatea de a achita taxele on-line.

Înainte de a efectua plata vă recomandăm să vă informați cu privire la actele necesare.

Plata taxelor de stare civilă și evidența persoanelor se face, fără comision, direct pe platforma Ghișeul.ro, click aici cu sau fără autentificare.

FOARTE IMPORTANT: la depunerea cererii la starea civilă/evidența persoanelor aveți obligația de a prezenta (tipărită) dovada plății electronice.

                        Ghid de identificare a taxelor de stare civilă/evidenţa persoanelor-clik aici

                        Ghid orientativ de plată online - click aici

Important! Nu se mai achită taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.
Tinând cont ca Legea 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificarile si completările ulterioare se abrogă, începând cu data de 01.02.2017 solicitantul (cetățeanul) va face doar dovada achitarii contravalorii cartii de identitate de 7 lei, contravalorii cartii de identitate provizorii de 1 leu, respectiv contravaloarea prestatiei de furnizare a datelor in cuantum de 1 leu/persoana.

Începând cu data de 01.02.2017 nu se mai achita taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.

În atenția persoanelor care solicită eliberarea din arhiva serviciului nostru a copiei, conform cu originalul, a certificatului medical constatator al născutului viu, în baza căruia a fost înregistrată naşterea, în registrele de stare civilă ale Municipiului Deva,

Vă aducem la cunoştință că aceste înscrisuri fac parte din categoria documentelor în baza cărora sunt înregistrate actele de naştere în registrele de stare civilă, iar eliberarea fotocopiilor de pe aceste documente este reglementată de prevederile art. 69 alin. (1) din Legea nr. 119/1996, cu privire la actele de stare civilă, potrivit cărora „La cererea scrisă a Inspectoratului National pentru Evidența Persoanelor, a serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, a instanțelor judecătoreşti, a parchetelor sau a poliției, se pot transmite extrase pentru uz oficial, însoțite de copii ale înscrisurilor care au stat la baza întocmirii actelor de stare civilă [...]", (consulta aici >>>>)

Înapoi la Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

Servicii online

Consultă datorii online

Consulta online taxele și impozitele locale   (accesează cu Internet Explorer)   sau contactati-ne la adresa informatica@primariadeva.ro.       
 

Programare on-line casatorii - SUSPENDAT PE PERIOADA STARII DE ALERTA

PROGRAMARE on-line transcriere acte de stare civilă

PROGRAMARE on-line - cartea de identitate

Cereri şi formulare tip

Aici găsești formularele de care ai nevoie

Rezultate sondaje de opinie

Rezultate sondaje de opinie efectuate de către Primăria Deva.

Centrul National de Informare si Promovare Turistica a Municipiului Deva

Transmitere LIVE sedinte de consiliu

Autorizaţii tonaj

Internet gratuit in zone publice

Deva24 SESIZARI

Sesizari

.