asigură convocarea Consiliului local al municipiului Deva în ședințele Consiliului local, redactarea ordinii de zi cu proiectele supuse dezbaterii, verificarea sau întocmirea, când este cazul, a proiectelor de hotărâri de consiliu, asigură transmiterea , în format electronic, către consilierii locali, a proiectelor de hotărâre;
redactează hotărârile consiliului local, comunicarea către Instituția Prefectului județului Hunedoara, a hotărârilor Consiliului local, asigură aducerea la cunoștință publică a hotărârilor de consiliu cu caracter normativ, distribuie către compartimentele funcționale , precum și către persoanele fizice sau juridice interesate hotărârile Consiliului local;
primește de la compartimentele funcționale și ține evidența dispozițiilor primarului, într-un registru special;
întocmește regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului local;
asigură afișarea și întocmirea proceselor-verbale de afișare la sediul consiliului local a tuturor publicațiilor de vânzare și citațiilor trimise în acest scop de instanțele judecătorești;
se ocupă de toate activitățile privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale, alegerilor generale, președintelui și referendumului național sau local
întocmește anual un raport privind accesul la informațiile de interes public;
întocmește anual un raport privind transparența decizională.