image

COMUNICATE ŞI ANUNȚURI PUBLICE

DIGITALIZARE. Cetățenii vor putea accesa de acasă servicii și beneficii de asistență socială!

Un proiect de 27 de milioane de euro va revoluționa asistența socială.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) în parteneriat cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și Autoritatea pentru Digitalizarea României implementează primul HUB de servicii electronice care integrează toate informațiile cu privire la serviciile și beneficiile sociale.

Concret – un sistem informatic integrat care va permite cetățenilor să interacționeze online cu toate instituțiile publice centrale și locale din domeniul asistenței sociale accesând portalul MMPS.

Lansarea proiectului „Hub de servicii MMSS – SII MMSS” a avut loc marți, 24 mai 2022, la București, în prezența a 100 de reprezentanți ai administrației publice centrale și locale din domeniul serviciilor sociale. La eveniment a participat și directorul executiv al Direcției de Asistență Socială, Alex-Cosmin Jurja.  

Principalele beneficii ale proiectului „Hub de servicii MMSS – SII MMSS”:
  • facilități de depunere online a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul - portalul MMPS
  • crearea modulului e-Asistență Socială
  • constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale
  • posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetățean sau instituție publică ori privată
  • optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, inclusiv prin introducerea de date prin dispozitive mobile (ex.: în cazul anchetelor sociale), care va permite crearea bazelor de date electronice interoperabile pentru diferite tipuri de servicii
  • crearea unui instrument informatic de verificări încrucișate, pentru semnalarea automată a tentativelor de fraudă și furnizarea de date corecte, puse la dispoziția celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale etc.
  • asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern, național și european, astfel încât să fie asigurată gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate din fonduri publice.
Proiectul de digitalizare a asistenței sociale din România are o valoare totală de peste 133 de milioane de lei (aproximativ 27 milioane de euro), este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 și va fi implementat până la sfârșitul anului 2023.

Direcția de Asistență Socială
 

330152 Deva, Piața Unirii nr. 4
0254 / 213435 / 232310 / 218325
fax: 0254 / 226176
© Primăria Deva 2022, Toate drepturile rezervate