Municipiului Deva în temeiul art. 502 alin. (1) lit. c) și art. 506 alin. (1) lit. b), alin. (2), (3), (5), (8), (8^1) și (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, anunță demararea procedurii de transfer la cerere pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacante de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului autoritate tutelară din Serviciul juridic, autoritate tutelară al Direcției juridice, administrație publică locală din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva, ID 508007, durata normală a timpului de muncă fiind de 40 ore/ săptămână.
Documente necesare
Persoanele interesate depun la Compartimentul resurse umane al Serviciul resurse umane, control din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, sediul Primăriei Municipiului Deva – Piața Unirii nr. 4, et. 1, cam. 5, următoarele documente:
a) cererea de transfer - Anexa nr. 1
b) curriculum vitae, model comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi a altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări solicitate în anunț;
e) adeverinţă eliberată de angajator care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor, precum și faptul că nu are o sancțiune disciplinară neradiată;
f) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării evaluării;
g) avizul psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
h) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal - Anexa nr. 2.
Documentele în copie se prezintă însoțite de documentele în original, care se certifică cu mențiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de evaluare
Procedura de selecție în cazul transferului la cerere cuprinde următoarele etape succesive:
a) selecția persoanelor care îndeplinesc condițiile în vederea ocupării postului vacant prin transfer, pe baza documentelor depuse
b) proba interviu
Rezultatele acestor etape se afișează pe site-ul instituției cu mențiunea admis/ respins și nu se pot contesta.
Termenul de depunere a documentelor: 16.12.2025 - 31.12.2025, ora 16.00
Proba interviu: 15.01.2026, ora 10, la sediul Primăriei municipiului Deva
Interviul poate fi susținut doar de candidații declarați Admis la etapa de selecție. La proba interviu, se consideră Admis candidatul care a obținut punctajul cel mai mare dintre candidații care au concurat pentru aceeași funcție, cu condiția să fi obținut punctajul minim necesar.
Condiții de ocupare a postului vacant de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului autoritate tutelară din Serviciul juridic, autoritate tutelară al Direcției juridice, administrație publică locală din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva prin procedura de transfer la cerere:
Studii superioare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice
Vechime în specialitatea studiilor: 7 ani
Bibliografie:
1. Constituția României, republicată - Monitorul Oficial nr. 767/ 2003;
2. Ordonanţa de urgenţă nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 555/ 2019,
*Partea I (Dispoziţii generale), titlul I (Guvernul) şi titlul II (Administraţia publică centrală de specialitate) ale părţii a II-a, titlul I (Prefectul şi subprefectul) al părţii a IV-a, titlul I (Dispoziţii generale) şi II (Statutul funcţionarilor publici ) ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
3. Ordonanța nr. 137/ 2000, republicată, privind prevenirea și sanctionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 166/ 2014;
4. Legea nr. 202/2002, republicată, privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 326/ 2013;
5. Cartea I, titlul I, titlul II, titlul III, Cartea a II a, titlurile I- V, Cartea a III a titlul V, Cartea a IV-a, Cartea a V a titlurile I - III, titlul IX, capitolul I, capitolul V, capitolul IX, capitolul XVII, capitolul XVIII, Cartea a VII a titlul I, titlul II, capitolele I și II, din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, actualizată cu modificările și completările ulterioare;
6. Cartea a VI-a, titlul I și titlul II din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, actualizată cu modificările și completările ulterioare;
7. Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
8. Legea nr.273/2004 privind procedura adopției, republicată, cu modificările și completările ulterioare
9. Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare
10. Legea nr. 140/2022 privind unele măsuri de ocrotire pentru persoanele cu dizabilități intelectuale și psihosociale și modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica:
reglementări privind principiile generale de organizare a statului, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor;
reglementări privind administrația publică locală, reguli specifice privind proprietatea publică și privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale; statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică, răspunderea administrativă și serviciile publice;
reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și sancționarea formelor de discriminare;
reglementări privind măsurile pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriul de sex;
reglementări privind persoanele fizice:
-capacitatea de folosință și de exercițiu, ocrotirea persoanei fizice, ocrotirea minorului, tutela minorului, controlul exercitării tutelei, ocrotirea majorului prin tutelă specială și curatelă;
- reglementări despre familie, căsătorie, rudenie, autoritate părintească
-reglementări despre moștenire și liberalități: moștenirea legală, liberalitățile, transmisiunea și partajul moștenirii;
-reglementări privind obligațiile:prevederi generale, izvoarele obligațiilor, modalitățile obligațiilor, diferite contracte speciale (contractul de vânzare, contractul de locațiune, contractul de mandat, contractul de rentă viageră, contractul de întreținere);
-reglementări privind dispozițiile de drept internațional privat refertoare la conflicte de legi în materia persoanelor și căsătoriei;
reglementări privind luarea unor măsuri de ocrotire pentru minori (plasament familial, plasament în regim de urgență etc, reintegrare în familie), prevăzute de Legea nr. 272/2004, adopții prevăzute de Legea nr.273/2004
reglementări privind asistarea persoanelor vârstnice, în conformitate cu Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la încheierea contractelor de întreținere
reglementări privind supravegherea asistenților pentru încheierea actelor juridice a persoanelor cu dizabilități
Atribuțiile postului:
1. Întocmește, verifică, monitorizează și face propuneri pentru persoanele pentru care s-a luat măsura de ocrotire a tutelei speciale, consiliere judiciară, privind dările de seamă anuale și generale ale tutorilor privind cheltuieli efectuate cu întreținerea acestora și face propuneri de aprobare sau respingere a acestora, conform Codului civil, Codului de procedură civilă și legislației conexe;
2. Întocmește, verifică, monitorizează și pune concluzii privind situația persoanelor (minori și majori) pentru care s-au luat măsuri de ocrotire și face propuneri conform Codului civil, Codului de procedură civilă și legislatiei conexe;
3. Întocmește, verifică si pune concluzii la solicitarea instanțelor de judecată cu privire la instituirea măsurii ocrotire a curatelei pentru majori care nu iși pot reprezenta interesele în condiții mulțumitoare, conform Codului civil, Codului de procedura civilă și legislației conexe;
4. Verifică și face propuneri cu privire la măsura de ocrotire a curatelei, curatelei speciale pentru persoane fără capacitate de exercițiu, sau cu capacitate de exercițiu restrânsă, la solicitarea instituțiilor statului sau a aparținătorilor, conform Codului civil, codului de procedură civilă și legislației conexe;
5. Ține evidența minorilor asupra carora s-au luat măsuri de ocrotire;
6. Propune modalitățile de colaborare cu instituțiile de specialitate., instanțe de judecată, parchete, poliție si luarea masurilor corespunzătoare, întocmește, face propuneri și ține evidența lucrărilor ce revin autorității tutelare solicitarea acestora conform legislației în vigoare.
7. Face propuneri și pune concluzii la solicitarea instanțelor de judecată privitoare la încredințarea minorilor în acțiunile de desfacere a căsătoriilor, la modul de exercitare a drepturilor și îndatoririlor părintești, în legătură cu persoana minorului, cu privire la schimbarea domiciliului minorului și stabilirea modalității de vizitare a acestuia, acordând consiliere juridică, conform Codului civil, Codului de procedură civilă;
8. Face propuneri și pune concluzii la solicitarea instanțelor de judecată, a birourilor notariale privitoare la încredințarea minorilor în acțiunile de desfacere a căsătoriilor, la modul de exercitare a drepturilor și îndatoririlor părintești, în legătură cu persoana minorului, cu privire la schimbarea domiciliului minorului și stabilirea modalității de vizitare a acestuia, acordând consiliere juridică, conform Codului civil, Codului de procedură civilă.
9. La solicitarea organelor de poliție, parchetelor si instanțelor judecătorești, asistă și întocmește anchete sociale și lucrări pentru minorii care comit fapte antisociale, conform legislației penale
10. La solicitarea organelor de poliție, parchetelor si instanțelor judecătorești, asistă și întocmește anchete sociale și lucrări pentru minorii care comit fapte antisociale, conform legislației penale și față de care s-a luat o măsură administrativă sau de altă natura in temeiul hotărârilor judecatorești și face propuneri conform Codului penal și de procedură penală și colaborează cu instituțiiile susmenționate, cu conducerile școlilor, circumscripțiile medicale, cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcțiile de Asistență Socială și face propuneri;
11. La solicitarea instantețor judecătorești întocmește anchetele sociale și lucrări referitoare la persoanele care au săvârșit fapte antisociale, în vederea întreruperii executării pedepsei penale, conform Codului penal și de procedură penală si face propuneri;
12. Întocmește anchetele sociale, lucrări și face propuneri pentru persoane vârstnice și adulți bolnavi cronici în vederea internării/externării acestora în centre de îngrijire si asistență sociale sau a luării de alte măsuri ce se impun în acest sens și consiliază din punct de vedere juridic și face propuneri.;
13. Întocmește la solicitarea instanțelor de judecată si a altor instituții anchetele sociate, lucrări si face propuneri pentru copiii pentru care urmează a fi luată o măsură de ocrotire sau modificarea acesteia;
14. Întocmește documentațiile si lucrările necesare pentru ocrotirea unor categorii de minori în vederea reprezentării și ocrotirii lor la solicitarea instanțelor judecătorești, a birourilor notariale si acorda consiliere juridică;
15. Acordă consiliere juridică în domeniul său de activitate;
16. Colaborează la realizarea de studii privind înființarea unor fundații, asociații, cantine, cluburi, instituții pentru ocrotirea unor categorii de minori și persoane vârstnice;
17. Ține evidența și urmărește actele juridice încheiate de persoanele care, deși se bucură de capacitate de exercițiu deplină, datorită unor anumite împrejurări prevăzute de lege, nu-și pot apăra interesele în mod corespunzător, instituind măsuri corespunzătoare, la solicitarea instanțelor judecătorești și altor organe ale statului acordând asistență și consiliere juridică;
18. La solicitarea instanțelor judecătorești, a birourilor notariale, a parchetului, întocmește și pune concluzii lucrările preliminare necesare instituirii măsurilor de ocrotire de instituire a tutelei speciale, curatelă, conform Codului Civil, Codului de procedură civilă și a celorlalte reglementări în vigoare;
19. La solicitarea instanțelor judecătoreși întocmește lucrările privind luarea unor măsuri de ocrotire pentru minori (plasament familial, plasament în regim de urgență etc, reintegrare în familie), prevăzute de Legea nr. 272/2004 cu modificările și completările ulterioare, adopții prevăzute de Legea nr. 273/2004 cu modificările și completările ulterioare și a celorlalte măsuri de ocrotire, încuviințării unor acte de administrare si dispoziție a bunurilor minorilor, dă instrucțiuni tutorilor, curatorilor, urmărește aplicarea lor și ia măsurile ce se impun;
20. Întocmește anchetele sociale cu privire la obținerea indemnizației pentru creșterea copilului în vârstă de până la doi ani și a stimulentului de inserție conform O.U.G. nr. 111/2010, cu modificările și completările ulterioare;
21. Ține evidența, consiliază din punct de vedere juridic, urmărește si oferă asistență persoanelor vârstnice, în conformitate cu Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la încheierea contractelor de întreținere;
22. La solicitarea instanțelor de judecată întocmește documentații și propuneri cu privire la ocrotirea persoanelor bolnave cu afecțiuni psihice;
23. La solicitarea instanțelor de judecată întocmește docurnentații și propuneri cu privire la declararea dispariției unor persoane, declararea pe cale judecatorească a morții;
24. La solicitarea instanțelor de judecată întocmește documentații și face propuneri cu privire la solicitarea de acordare a ajutorului public judiciar, conform OUG nr. 51/2008, consiliind din punct de vedere juridic solicitanții;
25. Întocmește orice alte acte solicitate de instanțele de judecată, organele Ministerului Administrației și Internelor, Justiției Ministerului Public;
26. Oferă date, informații si relații la cererea conducătorilor unității;
27. Raportează șefului ierarhic superior problemele constatate și propune soluții de rezolvare a acestora,
28. Îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative sau încredințate de autoritatea deliberativă sau executivă.
Informații suplimentare se pot obține de la secretarul comisiei, doamna Bîndea Mihaela-Daniela, Consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Compartimentului resurse umane al Serviciului resurse umane, control, telefon 0254/ 215214.
Anexa nr. 1 - Cerere de transfer
PRIMAR,
CERERE DE TRANSFER
Subsemnatul/a___________________________________________________________ domiciliat/ă în ______________________________________ posesor/ posesoare al Bl/ Cl seria _______ nr. ___________ angajat/ă în prezent în cadrul _____________________________________________ pe funcţia publică/ postul contractual de _____________________________________________.
Formulez prezenta cerere în vederea realizării transferului la cerere pe funcţia publică/ postul contractual de _____________________________________________ din cadrul _____________
______________________________ din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.
Anexez prezentei:
- curriculum vitae, model comun european;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi a altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, conform anunțului afișat;
- copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice sau copia diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. 2 din Legea nr. 199/ 2023 învăţământului superior – pentru funcțiile de conducere;
- adeverinţă eliberată de angajator care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor și că nu are sancțiune disciplinară neradiată;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării evaluării;
- avizul psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Data, Semnătura,
Anexa nr. 2 - Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Subsemnatul/ a ________________________________________________ domiciliat/ ă în ________________________________________________________________ adresa de e-mail ________________________________________ sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Primăria municipiului Deva în scopul derulării procedurii de transfer pentru funcția publică/ postul contractual de ____________________________________ din cadrul _____________________________________________________________________ şi pentru care am calitatea de candidat, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.
Data, Semnătura,