Vă aducem la cunoştinţă că în data de 22 decembrie 2025, la sediul Primăriei municipiului Deva se va desfăşura examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut al unor funcţionari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva.
Nr.crt
Funcția Publică
Clasa
Grad profesional deținut
Grad profesional după promovare
Structura funcțională
1
Consilier
I
asistent
principal
Compartimentul informatică
2
Consilier
I
asistent
principal
Compartimentul constatare persoane fizice
3
Consilier
I
asistent
principal
Serviciul administrarea domeniului public și privat
Examenul se va desfăşura după următorul program :
- 22 decembrie 2025 – ora 12,00 – proba scrisă
- interviul se va susţine în termenul prevăzut la art. 103 din Anexa nr. 10 a OUG nr. 57/2019, pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, actualizată.
Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul «bine» la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani în care funcţionarul public s-a aflat în activitate;
- să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi.
Dosarele de înscriere la examen se depun de către candidați la Serviciul resurse umane, control din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, sediul Primăriei municipiului Deva – Piața Unirii nr. 4, et. 1, cam. 4, prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic la adresa de e-mail: resurse.umane@primariadeva.ro, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului privind organizarea examenului de promovare pe site şi la sediul instituţiei, respectiv în perioada 21 noiembrie – 10 decembrie 2025, inclusiv.
Dosarele de examen conțin în mod obligatoriu următoarele documente:
a) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
b) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
c) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
d) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit.b)
Examenul de promovare constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
a) verificarea eligibilităţii candidaţilor, în urma depunerii dosarelor de examen;
b) proba scrisă în data de 22 decembrie 2025 ora 12:00;
c) proba interviului în termenul prevăzut la art, 103 din Anexa nr. 10 a OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
BIBLIOGRAFIA
stabilită pentru examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut
22 decembrie 2025 – proba scrisă
Bibliografie comună
1. Constituția României, republicată - Monitorul Oficial nr. 767/ 2003;
2. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II - a, titlul I al părții a IV - a, titlul I și II ale părții a VI -a din Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 555/ 2019;
3. Legea nr. 202 / 2002 (**republicată**), privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 326/ 2013;
4. Ordonanța de Urgență nr. 137/ 2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 166/ 2014;
Bibliografia comună se completează după cum urmează
Pentru postul din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat
5. Ordonanța de Urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, Partea a V-a - Reguli specifice privind proprietatea publică și privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 555/ 2019;
Pentru postul din cadrul Compartimentului informatică
5. Regulamentul (UE) 679 / 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abogare a Directivei 95/ 46/ CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) - Jurnal Oficial nr. 119 din 4 mai 2016,
* Art. 1, 2, 3, 4, 14, 16, 40, 42, 44, 45, 65 și 66,
* Capitolul I – Dispoziții generale
* Capitolul II – Principii - Art. 5 Principii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, Art. 6 Legalitatea prelucrării, Art. 7 Condiții privind consimțământul, Art. 8 Condiţii aplicabile în ceea ce priveşte consimţământul copiilor în legătură cu serviciile societăţii informaţionale
* Capitolul III - Drepturile persoanei vizate - Secţiunea 3 Rectificare şi ştergere
* Capitolul IV - Operatorul şi persoana împuternicită de operator - Secţiunea 1 Obligaţii generale, Secţiunea 4 Responsabilul cu protecţia datelor
Pentru postul din cadrul Compartimentului constatare persoane fizice
5. Legea nr. 207 / 2015 privind Codul de Procedură Fiscală, Titlul I – dispoziții generale, Titlul II – raportul juridic fiscal, Titlul III – dispoziții procedurale generale, Titlul IV – înregistrarea fiscală, Titlul V – stabilirea creanțelor fiscale, Titlul VII – colectarea creanțelor fiscale, cu modificările şi completările ulterioare <LLNK 12001 350 10 201 0 18> - Monitorul Oficial nr. 547 / 2015.
TEMATICA
stabilita pentru examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut
22 decembrie 2025 – proba scrisă
Tematica comună
-reglementări privind principiile generale de organizare a statului, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor;
- reglementări privind dispozițiile generale ale Codului administrativ; administrația publică centrală: Guvernul și administrația publică centrală de specialitate; Prefectul, instituţia prefectului şi serviciile publice deconcentrate: Prefectul şi subprefectul; precum și reglementări privind statutul funcționarilor publici si reglementări generale referitoare la statutul funcționarilor publici;
- reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și sanctionarea formelor de discriminare;
- reglementări privind măsurile pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriu de sex;
Tematica comună se completează după cum urmează
Pentru postul din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat
- reglementări privind exercitarea dreptului de proprietate publică şi privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale;
Pentru postul din cadrul Compartimentului informatică
- reglementări privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date: dispoziții generale, principii, drepturile persoanei vizate, operatorul și persoana împuternicită de operator, responsabilul cu protecția datelor;
- Pentru postul din cadrul Compartimentului constatare persoane fizice
reglementări privind dispozițiile generale referitoare la codul de procedură fiscală, raportul juridic fiscal, dispozițiile procedurale generale, înregistrarea fiscală, stabilirea creanțelor, colectarea creanțelor fiscale.