image

Carieră – Concursuri/Formulare

concurs pentru ocuparea a 2 functii publice de executie, vacante, de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Programe Dezvoltare al Serviciului Programe Dezvoltare

Vă facem cunoscut că la sediul Primăriei Municipiului Deva se va desfăşura concursul de recrutare pentru ocuparea a 2 (două) funcţii publice de execuție, vacante, de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Programe Dezvoltare al Serviciului Programe Dezvoltare din Direcția Tehnică a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva.
Durata normală a timpului de muncă este de 40 ore / săptămână.
Concursul se va desfăşura după următorul program:
- 07.08.2025, ora 11,00 – proba scrisă la sediul Primăriei Municipiului Deva;
- Interviul se va susţine conform prevederilor art. 103 din Anexa  nr. 10 la Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
 
Condiții de participare la concurs
Condiţii generale:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiţii specifice de participare la concurs:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
-  minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
Actele necesare pentru participarea la concurs:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) - pct. II din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Documentul prevăzut la lit. g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) - pct. II din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, se pune la dispoziţie candidaţilor de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru constituirea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun în perioada 07-28 iulie 2025, astfel:
- Personal de către candidat la Serviciul resurse umane, control din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, sediul Primăriei Municipiului Deva – Piața Unirii nr. 4, et. 1, cam. 5.
- Prin intermediul unui serviciu de curierat;
- În format electronic la adresa de e-mail: resurse.umane@primariadeva.ro;

Coordonate de contact:
telefon: 0254 / 213435, 21.579, 218325, 232310 int. 118
fax: 0254 / 22.61.76
e-mail: resurse.umane@primariadeva.ro
persoana de contact: Bîndea Mihaela-Daniela– Consilier, Serviciul Resurse Umane, Control;

Bibliografia:
1. Constituția României, republicată - Monitorul Oficial nr. 767/ 2003;
2. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 555/ 2019;
3. Ordonanța nr. 137/ 2000, republicată, privind prevenirea și sanctionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 166/ 2014;
4. Legea nr. 202/2002, republicată, privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 326/ 2013;
5. Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial nr. 1061/2016:
Capitolul I – Dispoziții generale, inclusiv Art.1, lin. (2) din legea 500/2020 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și art. 1, alin. (2) din Legea 273/2006 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.
Capitolul III – Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice
Secțiunea 1 – Prevederi comune
Secțiunea 3 – Studiu de fezabilitate
Secțiunea 4 – Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții
Secțiunea 5 – Devizul general si devizul pe obiect.
6. Ordonanţa de urgenţă nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, publicată în Monitorul Oficial nr. 461/2011.
7. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, publicată în M.O. nr. 390/2016, în formă consolidată- cu modificările şi completările ulterioare:
Capitolul I Dispoziţii generale
Secţiunea 1 Obiect, scop şi principii
Secţiunea 2 Definiţii
Secţiunea 3 Autorităţi contractante
Secţiunea 4 Domeniu de aplicare
Capitolul IV Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire
Secţiunea 14- Dosarul achiziției și raportul procedurii
Capitolul V Executarea contractului de achiziţie publică/ acordului-cadru
Secțiunea 1- Subcontractarea
Secțiunea 2 - Modificarea contractului de achiziție publică/ acordului-cadru
8. Hotărârea nr. 343/2017 pentru modificarea HG 273/1994 privind aprobarea regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, publicată în M.O. nr. 406/30.05.2017.
9. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial nr. 933/13.10.2004:
Capitolul I – Autorizarea executării lucrărilor de construcții;
10. Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcții, actualizată, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial Partea I, nr. 765/30 septembrie 2016.

Tematica:
reglementări privind principiile generale de organizare a statului, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor;
reglementări privind funcția publică;
reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și sancționarea formelor de discriminare;
reglementări privind măsurile pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriul de sex;
reglementări privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice (Dispoziții generale, Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice, Prevederi comune, Studiu de fezabilitate, Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, Devizul general si devizul pe obiect);
reglementări privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora;
reglementări privind achizițiile publice (Obiect, scop şi principii, Definiţii, Autorităţi contractante, Domeniu de aplicare, Dosarul achiziției și raportul procedurii, Subcontractarea și Modificarea contractului de achiziție publică/acordului cadru)
reglementări privind aprobarea regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora;
reglementări privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
reglementări privind calitatea în construcții.
Atribuțiile postului:   
  1. Elaborează și redactează proiecte de dezvoltare locală finanțate din fonduri guvernamentale precum și din fonduri externe nerambursabile;
2. După semnarea contractelor de finanțare participă la implementarea proiectelor ca membru în echipa de implementare a proiectelor, în conformitate cu Dispoziția Primarului Municipiului Deva pentru numirea membrilor echipei de implementare a proiectelor exercitând atribuțiile aferente postului ocupat;
3. Participă la elaborarea strategiilor locale de dezvoltare durabilă în concordanță cu Strategia Națională de Dezvoltare;
4. Colaborează cu serviciile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Primarului pentru identificarea nevoilor comunității locale și implementarea proiectelor finanțate din fonduri interne și/sau externe nerambursabile;
5. Colaborează cu instituții publice, organizații nonguvernamentale, instituții de învățământ preuniversitar, universitar și de cercetare etc. cu care Municipiul Deva are parteneriate;
6. Participă la programele de perfecționare profesională specifice activității serviciului;
7. Colaborează cu organizația națională a administrațiilor  publice locale (Asociația Municipiilor din România);
8. După obținerea finanțării îndrumă și monitorizează derularea proiectelor, păstrând permanent legătura între finanțator și instituție;
9. Monitorizează activitățile post-implementare ale proiectelor Municipiului Deva;
10. Consultă site-urile ce cuprind informaţii privind sursele de finanţare, programele de finanţare disponibile şi selecţiile publice de proiecte lansate și informează asupra condiţiilor ce trebuiesc îndeplinite în vederea obţinerii fondurilor necesare realizării obiectivelor de investiţie locale;
11. Răspunde de corectitudinea documentelor sau materialelor elaborate, cu respectarea termenului legal de răspuns la cerințele și petițiile înaintate Primăriei sau Consiliului Local și care intră în competența serviciului;
12. Ține evidența pe calculator a documentelor repartizate serviciului, urmărește circuitul acestora prin utilizarea programului de gestionare a actelor – CIC;
13. Respectă programul de lucru;
14. Îndeplinește și alte sarcini stabilite prin acte normative sau încredințate de autoritatea executivă sau deliberativă.
15. Respectă cerințele documentației privind controlul managerial intern din cadrul serviciului;
16. Îndeplinește sarcini/atribuții specifice postului ocupat în echipele de proiecte, conform Dispozițiilor Primarului;
17. La solicitarea șefului ierarhic, desfășoară sarcini complementare sferei sale de activitate, în condițiile respectării legislației muncii.
 
330152 Deva, Piața Unirii nr. 4
0254 / 213435 / 232310 / 218579 / 234651
fax: 0254 / 226176
© 2022-2025 Primăria Deva, Toate drepturile rezervate