image

Carieră – Concursuri/Formulare

Anunț de recrutare și selecție privind ocuparea unui post vacant de expert comunicare, înființat în afara organigramei

Primăria municipiului Deva, cu sediul în Piața Unirii nr. 4, Deva, județul Hunedoara, în conformitate cu prevederile Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 - republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii nr. 234/2023 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018 pentru aprobarea codului controlului intern managerial al entităților publice, organizează concursul privind recrutarea și selecția resurselor umane, în data de 12 noiembrie 2025 - selecția dosarelor.
I. Informații despre proiect
Ținând cont de faptul ca a fost semnat contractul de finanțare nr. 6061/28.04.2025 aferent proiectului cu titlul ”Tineret pentru viitor”, cod MySMIS2021/SMIS2021+ 337431 care este depus in cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027 (PEO),  la care Municipiul Deva participă în calitate de partener al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Hunedoara, parteneriat aprobat prin H.C.L. 320 / 2024,
Conform Anexei la H.C.L. 320 / 2024 Municipiul Deva, în calitate de Partener 1, asigură printre altele, și resursă umană, respectiv 1 post Expert comunicare, pe perioada de implementare a proiectului cod SMIS 337431 intitulat TINERET PENTRU VIITOR dar nu mai târziu de 31.03.2028.
II. Obiectul anunțului de selecție
Nr. Crt. (Sub)activitatea nr. și denumire  Număr experti    Tarif orar               Nr. ore/expert
1.            Expert comunicare                      1                      40 lei net/ oră      Medie 168 ore/lunar
Descrierea postului pentru care se organizează selecția:
Expert comunicare cu vechime de 3 (trei) ani 
1. Condițiile de ocupare a postului:
Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă
Vechime în specialitatea studiilor:  3 ani
Cerințe specifice: experiență în implementarea proiectelor finanțate din FSE sau experiență în activitatea de comunicare și/sau promovare sau activitate în mass-media sau în cadrul compartimentelor de comunicare sau psihosociale sau experiență în domeniul juridic sau experiență în relații cu publicul, dovedită prin documente suport relevante care atestă experiența specifică, care pot fi: adeverință, recomandare, fișa de post, contractul de muncă sau orice alte documente similare.
2. Principale atribuții specifice postului de expert comunicare  cu vechime de 3(trei) ani  sunt:
Atribuții generale: 
-îşi însuşeşte şi respectă prevederile R.O.F. al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, reglementările legale în vigoare;
-realizează prompt toate sarcinile ce-i revin, desfășurându-și activitățile la standarde de calitate și la termenele stabilite împreună cu șeful ierarhic, astfel încât să se asigure implementarea cu succes a proiectelor derulate prin programele cu finanțare din fonduri europene;
-instituie și păstrează un climat de disciplină la locul de muncă, îşi însuşeşte şi aplică instrucţiunile care sunt specifice locului de muncă;
-administrează în mod responsabil și eficient resursele materiale pe care le are la dispoziție pentru desfășurarea activităților;
-conștientizează importanţa activităților desfășurate în ceea ce privește calitatea și impactul asupra mediului și înțelege necesitatea îmbunătăţirii performanţei individuale;
-menține relații corecte, imparțiale, colegiale și de colaborare, atât cu colegii de departament, cât și cu angajații din celelalte servicii; cu informarea șefului ierarhic, va asigura furnizarea informaţiilor pe care le deține și care sunt solicitate de către colegii angajați din celelalte servicii;
-respectă programul de activitate existent la nivelul serviciului și se conformează, ori de câte ori este necesar și justificat, să presteze, în condițiile legii, ore de serviciu suplimentare generate de termenele de implementare a proiectelor derulate prin programe finanțate din fonduri europene; se conformează interdicţiei de a contracta şi executa pe cont propriu activităţi sau lucrări care ar putea influenţa în mod necorespunzător îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor de serviciu;
-în raport cu alte persoane – colegi, colaboratori – prestatori de servicii, colaboratori din cadrul AM, atât în timpul activităților desfășurate, dar şi în afara programului, se va adopta o atitudine corectă, imparțială și de asigurare a confidențialității informațiilor cu care intră în contact și care sunt esențiale pentru consolidarea intereselor serviciului;
-la solicitarea șefului ierarhic, desfășoară sarcini complementare sferei sale de activitate, în condițiile respectării legislației muncii.
Atribuții de serviciu specifice postului:
-susține campania mass-media si online
-realizează anunțurile in mass-media, Emite comunicate de presa;
-stabilește conținutul materialelor pentru sedințele de lucru ale echipei mobile;
-organizează evenimentele mass-media - TV;
-realizează materiale de informare si promovare.
-participă la evenimentele din cadrul campaniei, in special in comunitati, prin informarea directă a potențialilor beneficiari si distribuirea materialelor informative.
-deruleaza campania din mass-media si din mediul online.
-realizeaza continutul materialelor de informare.
-asigura vizibilitatea proiectului si respectarea prevederilor manualului de identitate vizuala.
-gestioneaza activitatea privind violenta domestica;
-participa la activitatile de informare din cadrul campaniilor.
-sustine sesiunile de informare in scoli si in comunitate, privitor la violenta domestica, abuz si neglijenta.
-îndeplinește sarcini/atribuții specifice postului ocupat în echipele de proiecte, conform Dispozițiilor Primarului;

BIBLIOGRAFIA propusă pentru organizarea concursului este următoarea:
-Lege 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public,  publicat în Monitorul Oficial nr. 663 din 23 octombrie 2001– capitol II Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public;
-OUG nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, publicat în  Monitorul Oficial nr. 166 din 7 martie 2014 ;
-Lege nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, publicat în Monitorul Oficial nr. 326 din 05 iunie 2013;
-Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 133 din 17 decembrie 2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, publicat în Monitorul Oficial nr. 1207 din 20 decembrie 2021;
-Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, publicat în Monitorul Oficial nr. 461 din 30 iunie 2011;
-Ghidul solicitantului - condiții generale Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027, aprobat prin Ordinul ministrului investițiilor și  proiectelor europene nr. 1244 din 21.03.2023
TEMATICĂ:
-reglementări privind accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public;
-reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și sancționarea formelor de discriminare;
-reglementări privind măsurile pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriul de sex;
-reglementări privind cadrul financiar general pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, în perioada de programare 2021-2027, precum și a prefinanţării şi cofinanţării aferente acestei asistenţe, în vederea asigurării unui management financiar eficient al acestor fonduri;
-reglementări privind activităţile de prevenire, de constatare a neregulilor, de stabilire şi de recuperare a creanţelor bugetare rezultate din neregulile apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, precum şi de raportare a neregulilor către Comisia Europeană sau către alţi donatori internaţionali;
-reguli generale de eligibilitate aplicabile în mod obligatoriu solicitanților care doresc să obțină finanțare din FSE+ în cadrul tuturor apelurilor de proiecte lansate în cadrul priorităților 1 – 9 ale Programului Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027
III. Condiții generale
Condițiile de ocupare a postului:
-are cetăţenia română / cetățenie al altor state membre UE;
-are capacitate deplină de exerciţiu;
-este apt din punct de vedere medical,
-îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime/ experiență (conform anuntului de recrutare și selecție);
-îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea postului;
-nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care l-ar face incompatibil cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea,
-îndeplinește alte condiții în funcție de specificul proiectului,
-este de acord sa-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate.
Dosarele candidaților se depun, conform specificațiilor din anunț și vor primi un număr de înregistrare, număr la care se va face referire în toate anunțurile de pe parcursul derulării procedurii de selecție, fără a se menționa numele și prenumele candidaților.
Candidaturile depuse după data limită, indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete vor fi respinse.
În conformitate cu prevederile Cererii de finanțare și anunțului selecției, dosarul de înscriere va conține următoarele documente:
Cererea de înscriere - Formular de înscriere (Anexa 1);
Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat);
Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute;
copie certificat de naștere și de căsătorie, în situația în care candidatul și-a schimbat numele;
Alte acte doveditoare privind experienţa/expertiza, calificările specifice aferente poziţiei pentru care candidează (carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, documente suport relevante care atestă experiența specifică);
CV format Europass datat şi semnat pe fiecare pagina (CV-ul trebuie să conţină obligatoriu date de contact valide -adresa de e-mail şi număr de telefon);
Cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de recrutare și selecție  cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data primei probe a concursului);
Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult şase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
Formular de disponibilitate candidatului pentru desfășurarea activităților prevăzute în proiect (Anexa 2);
Declarație prin care-și exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 3). 
Depunerea dosarelor de recrutare și selecție  se va face în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării anunțului pe site-ul instituției, respectiv în perioada 5-11 noiembrie 2025 ora 16.00 la Compartimentul Resurse Umane al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, Primăria Deva, Piața Unirii nr. 4, etaj 1, cam. 5.
Dosarele pot fi transmise de candidaţi și prin Poşta Română sau prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică la adresa de mail resurse.umane@primariadeva.ro, înăuntrul termenului mai sus menționat.
Informaţii suplimentare la:
- telefon 0254 / 21.52.14, 21.85.79 / int. 210
- mail resurse.umane@primariadeva.ro
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de recrutare și selecție  prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de recrutare și selecție  cu documentele prevăzute la lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea condițiilor de mai sus conduce la respingerea candidatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de recrutare și selecție , în termenul de depunere a dosarelor, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de recrutare și selecție .
Persoană de contact:  Bîndea Mihaela-Daniela – Consilier Compartiment resurse umane, secretar al comisiei de recrutare și selecție;
IV . ETAPELE, PROBELE și CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
Concursul constă în următoarele etape:
SELECȚIA DOSARELOR DE ÎNSCRIERE – 12 noiembrie 2025;
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează cu mențiunea «admis» sau «respins», însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul, precum și pe pagina de internet a Primăriei municipiului Deva, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție.
Candidații nemulțumiți pot depune contestații cu privire la rezultatul probei de selecție a dosarelor în termen de 24 ore de la data și ora afișării rezultatului.
Soluționarea contestațiilor (afișare): 24 ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor
Afișarea rezultatelor finale: 24 ore de la afișarea rezultatelor de la proba de selecție sau de la soluţionarea contestaţiilor depuse la proba de selecție a dosarelor.
Se pot prezenta la următoarea etapă doar candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
NOTĂ: Termenul de o zi lucrătoare începe de la data și ora afişării rezultatelor selecţiei sau a probelor de recrutare și selecție  şi se încheie în ziua lucrătoare următoare la aceeaşi oră la care a început.
PROBA INTERVIU – 19 noiembrie 2025 ora 1100, la sediul Primăriei Deva
Sunt declaraţi admişi la interviu candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte. Se consideră admis candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie, cu condiţia să fi obţinut punctajul minim necesar. În caz de egalitate a punctajului, prevalează punctajul obţinut de candidaţi la criteriul abilităţi impuse de funcţie, apoi dacă există egalitate în continuare, se  ține cont de punctajul obținut la capacitatea de analiză şi sinteză.
Rezultatul interviului se va publica în maximum 24 de ore de la data finalizării  interviului pe pagina de internet a Primăriei municipiului Deva și la sediul instituției.
Afişarea rezultatelor obţinute de către candidaţi se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit cererii de înscriere pentru fiecare candidat în parte.
După afișarea rezultatelor obținute la interviu, candidații nemulțumiți de rezultate pot face contestație, în termen de cel mult 24 de ore de la data și ora afișării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Afișarea rezultatelor finale: 24 ore de la afișarea rezultatelor la proba interviu sau de la soluţionarea contestaţiilor depuse la proba de interviu.
Informații suplimentare se pot obține de la secretarul comisiei, Bîndea Mihaela-Daniela, Consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Compartimentului resurse umane al Serviciului resurse umane, control, telefon 0254 / 21.52.14, 21.85.79 / int. 210.

Anexa 1
Formular de înscriere


Autoritatea sau instituţia publică: ______________________________________________________
Funcţia solicitată: __________________________________________________________________
Data organizării concursului, proba scrisă şi/sau proba practică, după caz: ______________________

Numele şi prenumele candidatului: ____________________________________________________
Datele de contact ale candidatului (Se utilizează pentru comunicarea cu privire la concurs.):
Adresa: __________________________________________________________________________
E-mail: __________________________________________________________________________
Telefon: _________________________________________________________________________

Persoane de contact pentru recomandări:
Numele și prenumele
Instituția
Funcția
Numărul de telefon

Anexez prezentei cereri dosarul cu actele solicitate.

Menţionez că am luat cunoştinţă de condiţiile de desfăşurare a concursului.

Cunoscând prevederile art. 4 pct. 2 şi 11 şi art. 6 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), în ceea ce priveşte consimţământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal declar următoarele:


Îmi exprim consimţământul [   ]
Nu îmi exprim consimţământul [   ]
* cu privire la transmiterea informaţiilor şi documentelor, inclusiv date cu caracter personal necesare îndeplinirii atribuţiilor membrilor comisiei de concurs, membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale secretarului, în format electronic.

Îmi exprim consimţământul [   ]
Nu îmi exprim consimţământul [   ]
* ca instituţia organizatoare a concursului să solicite organelor abilitate în condiţiile legii certificatul de integritate comportamentală pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi din orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane, cunoscând că pot reveni oricând asupra consimţământului acordat prin prezentul formular.

Îmi exprim consimţământul [   ]
Nu îmi exprim consimţământul [   ]
* ca instituţia organizatoare a concursului să solicite organelor abilitate în condiţiile legii extrasul de pe cazierul judiciar cu scopul angajării, cunoscând că pot reveni oricând asupra consimţământului acordat prin prezentul formular.

Declar pe propria răspundere că în perioada lucrată nu mi s-a aplicat nicio sancţiune disciplinară/ mi s-a aplicat sancţiunea disciplinară ......................................................................................................... .

Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că datele furnizate în acest formular sunt adevărate.


Data:                                                                                           Semnătura:

Anexa 2
Formular de disponibilitate


Declaraţie

1 . DATE PERSONALE

Nume                         ________________________

Preunume              ________________________

Nr. Telefon           ________________________

E-mail                  ________________________

Postul vizat           ________________________

În cadrul proiectului    ________________________

2. DISPONIBILITATE DE A EFECTUA DEPLASĂRI ÎN ŢARĂ
Da
Nu

3. DISPONIBILITATE
Sunt apt şi disponibil să lucrez ca Expert extern în perioada ______________________ în limita numărului de ore/ zi conform Contractului Individual de Muncă ce va fi semnat între părți
Da
Nu

Fiecare candidat îşi asumă responsabilitatea declaraţiei disponibilităţii pentru perioada de
angajare prevăzută în anunţul de selecţie.

Data completării,                                                                           Semnătura,
_______________                                                                       ________________


Anexa 3 
Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Subsemnatul/ a_____________________________________________ domiciliat/ a in __________________________________________________________________ adresa de e-mail _____________________________________________________ sunt de acord ca datele mele cu caracter personal sa fie prelucrate de catre Primăria municipiului Deva în scopul derulării procedurii de recrutare și selecție privind ocuparea a unui post vacant de expert comunicare, înființat în afara organigramei din cadrul primăriei Municipiului Deva și pentru care am calitatea de candidat, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

Data                                                                          Semnătura



 
330152 Deva, Piața Unirii nr. 4
0254 / 213435 / 232310 / 218579 / 234651
fax: 0254 / 226176
© 2022-2025 Primăria Deva, Toate drepturile rezervate