image

Carieră – Concursuri/Formulare

Concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere de Director executiv al Direcției de Asistență Socială Deva

Vă facem cunoscut că la sediul Primăriei Municipiului Deva se va desfăşura concursul de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de Director executiv al Direcției de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică din subordinea Consiliului local al municipiului Deva.
Durata normală a timpului de muncă este de 40 ore / săptămână.
Concursul se va desfăşura după următorul program:
- 27.08.2024, ora 11,00 – proba scrisă la sediul Primăriei Municipiului Deva;
- Interviul se va susţine conform prevederilor art. 197, alin.1 din Anexa  nr. 10 la Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
 
Condiții de participare la concurs
Funcționarii publici  trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
- să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
- să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice - minimum 7 ani;
- să îndeplinească condiţiile de studii:  Conform art. 13 din Anexa nr. 2 la HOTĂRÂREA nr. 797 / 2017 pentru aprobarea regulamentelor - cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii de licenţă :
a) asistenţă socială sau sociologie;
b) psihologie sau ştiinţe ale educaţiei;
c) drept;
d) ştiinţe administrative;
e) sănătate;
f) economie sau management, finanţe, contabilitate;
- să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii.
Conform art. 13 din Anexa nr. 2 la HOTĂRÂREA nr. 797 / 2017 pentru aprobarea regulamentelor - cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, pot participa la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de Director executiv şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice .
Actele necesare pentru participarea la concurs:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. a) - pct. I din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia cărții de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) cazierul administrativ.
Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e).
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. a) - pct. I din anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, se pune la dispoziţie candidaţilor de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru constituirea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun în perioada 25 iulie – 13 august 2024, astfel:
- personal de către candidat la Serviciul resurse umane, control din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, sediul Primăriei Municipiului Deva – Piața Unirii nr. 4, et. 1, cam. 5;
- prin intermediul unui serviciu de curierat;
- în format electronic la adresa de e-mail: resurse.umane@primariadeva.ro;
Coordonate de contact:
telefon: 0254 / 21.34.35, 21.85.79, 21.83.25, 23.23.10 int. 118
fax: 0254 / 22.61.76
e-mail: resurse.umane@primariadeva.ro
persoana de contact: Petricele Bianca – Consilier, Serviciul Resurse Umane, Control;

Bibliografia:
1. Constituția României, republicată - Monitorul Oficial nr. 767/ 2003;
2. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II - a, titlul I al părții a IV - a, titlul I și II ale părții a VI -a din Ordonanța de Urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 555/ 2019;
3. Legea nr. 202 / 2002 (**republicată**), privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 326/ 2013;
4. Ordonanța nr. 137 / 2000 (**republicată**) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare - Monitorul Oficial nr. 166/ 2014;
5. Legea nr. 292 / 2011 a asistenței sociale – Monitorul Oficial nr. 905 / 2011, cu modificările și completările ulterioare;
6. Hotărârea nr. 797 / 2017 pentru aprobarea regulamentelor - cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal, cu modificările și completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 920 / 2017, Anexa nr. 2;
7. Legea nr. 272 / 2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 159 / 2014, Capitol II – Secțiunea 1 și 2, Capitol III – Secțiunea 1 și 5, Capitol VI – Secțiunea 4;
8. Legea nr. 17 / 2000, republicată, privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 61 / 2024, Capitol I, Capitol II – Secțiunea 1 și 2, Capitol IV;
9. Legea nr. 197 / 2012, actualizată, privind asigurarea calitații în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 754 / 2012, Capitol II și Capitol IV;
10. Legea nr. 448 / 2006, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare – Monitorul Oficial nr. 1 / 2008, Capitol I, Capitol II - Secțiunea a 3 - a, Capitol III – Secțiunea 1 și 2;

Tematica:
1. reglementări privind principiile generale de organizare a statului, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor;
2. - reglementări privind dispozițiile generale ale Codului administrativ;
- reglementări privind administrația publică centrală: Guvernul și administrația publică centrală de specialitate;
- reglementări privind Prefectul, instituţia prefectului şi serviciile publice deconcentrate: Prefectul şi subprefectul;
- reglementări privind statutul funcționarilor publici si reglementări generale referitoare la statutul funcționarilor publici;
3. reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și sanctionarea formelor de discriminare;
4. reglementări privind măsurile pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriu de sex;
5. reglementări privind asistența socială;
6. reglementări privind organizarea și funcționarea direcției de asistență socială din subordinea consiliului local al municipiului;
7. - reglementări privind drepturile copilului – Drepturi și libertăți civile, Mediul familial şi îngrijirea alternativă ;
     - reglementări privind protecţia specială a copilului lipsit, temporar sau definitiv, de ocrotirea părinţilor săi - Dispoziţii comune, Monitorizarea aplicării măsurilor de protecţie specială;
     - reglementări privind protecţia copilului împotriva abuzului, neglijării, exploatării şi a oricărei forme de violenţă - Protecţia copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate;
8. - reglementări privind dispozițiile generale referitoare la asistenţa socială a persoanelor vârstnice;
     - reglementări privind Serviciile şi beneficiile sociale - Evaluarea situaţiei persoanelor vârstnice care necesită asistenţă social, Servicii comunitare pentru persoanele vârstnice;
     - reglementări privind procedura de stabilire, suspendare şi încetare a drepturilor de asistenţă socială pentru persoanele vârstnice;
9. - reglementări privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale;
    - reglementări privind certificarea, evaluarea, monitorizarea şi controlul calităţii;
10. - reglementări privind dispoziţiile generale, definiţiile şi principiile referitoare la protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
      - reglementări privind drepturile persoanelor cu handicap - Locuinţă;
      - reglementări privind Serviciile şi prestaţiile sociale - Servicii sociale, Asistentul personal;

Atribuțiile postului
- Directorul executiv al Direcţiei de Asistență Socială Deva asigură conducerea executivă a acesteia şi răspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.
- Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Directorul executiv emite dispoziţii.
- Directorul executiv reprezintă Direcţia, în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
- Exercită atribuţiile ce revin Direcţiei în calitate de persoană juridică;
- Exercită funcţia de ordonator secundar de credite;
- Intocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
- Organizează, conduce, coordonează și verifică activitatea financiar contabilă în vederea încadrării în creditele bugetare aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli ale direcției;
- Dispune plata tuturor contribuțiilor și impozitelor în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Aprobă documentele de plată și încasări întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu încadrarea în creditele bugetare alocate;
- Elaborează şi supune aprobării consiliului local proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, al planului anual de acţiune;
- Elaborează proiectele rapoartelor de activitate, ale rapoartelor privind stadiul implementării strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţire a activităţii;
- Organizează, conduce, coordonează, îndrumă și controlează activitatea personalului din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
- Aprobă prin dispoziție, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, Regulamentul intern al Direcției de asistență socială și îl aduce la cunoștința angajaților prin intermediul Compartimentului resurse umane;
- Numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Direcţiei, potrivit legii;
- Încheie contracte individuale de muncă şi asigură formarea continuă de asistenţi personali; evaluează şi monitorizează activitatea acestora, în condiţiile legii;
- Elaborează şi propune spre aprobare consiliului local regulamentul de organizare și funcționare, organigrama și statul de funcții pentru Direcţie;
- Stabilește și reactualizează, când este cazul, atribuțiile din fișa postului pentru șefii de servicii/birouri/ compartimente, din structurile direct subordonate în raport cu modificările intervenite în competențele serviciului/biroului/compartimentului;
- Aprobă/întocmește evaluările anuale a performațelor profesionale individuale pentru fiecare salariat al direcției în funcție de gradul de subordonare;
- Urmărește activitatea şi comportamentul personalului din subordine, perfecţionarea pregătirii continue a acestuia şi modul de îndeplinire a sarcinilor și atribuțiilor;
- Dispune măsuri pentru promovarea, în cadrul direcției, a unui climat de muncă principial, precum şi pentru menținerea disciplinei şi ordinii interioare;
- Aplică sancţiuni disciplinare în conformitate cu prevederile legale.
- Prezintă anual Consiliului local al municipiului Deva, raportul privind activitatea Direcției de asistență socială Deva;
- Participă la sedințele comisiilor de specialitate și ale Consiliului local al municipiului Deva;
- Propune spre dezbatere Consiliului local Deva proiecte de hotărâri care privesc activitatea direcției;
- Asigură aducerea la îndeplinire a hotărârilor Consiliului local al municipiului Deva și a dispozițiilor primarului municipiului Deva, care au legatură cu domeniul de activitate al direcției.
- Repartizează salariaților, corespondența primită în cadrul direcției, urmărește și răspunde de soluționarea în termen a acesteia;
- Asigură cunoașterea și implementarea legislației din domeniu de activitate, personalului din subordine;
- Ia măsurile necesare pentru respectarea de către angajați a normelor de securitate și sănătate, a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor și a normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I, conform prevederilor legale în vigoare;
- Dispune, ținând cont de particularitățile cadrului legal de organizare și de funcționare, precum și de standardele de control intern managerial, măsuri necesare pentru implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial în cadrul Direcției de asistență social Deva;
- Răspunde de respectarea legilor, hotărârilor Guvernului, hotărârilor Consiliului local al municipiului Deva și a dispozițiilor primarului municipiului Deva;
- Colaborează cu celelalte servicii publice și cu compartimentele funcționale ale aparatului de specialitate al primarului municipiului Deva, cu instituțiile publice din cadrul județului, cu alte instituții descentralizate și cu organizații neguvernamentale;
- Colaborează cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara în probleme de asistență socială a copilului și familiei, ale persoanelor cu handicap, pentru soluționarea acestora ;
- Colaborează cu Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială Hunedoara în problemele de asistență socială care apar la nivel local în vederea soluționării acestora;
- Colaborează cu organizații non-guvernamentale, unități de cult sau persoane fizice și juridice, care desfașoară activități în domeniul protecției drepturilor copilului, în domeniul asistenței sociale, pentru persoanele defavorizate, pentru persoanele vârstnice și pentru persoanele cu handicap;
- Conduce autoturismele care sunt în dotarea direcției, respectând prevederile legale cu privire la circulația pe drumurile publice, în trafic intern de persoane;
- Păstrează certificatul de înmatriculare, precum și actele mașinii în condiții corespunzătoare și le prezintă la cerere, organelor de control;
- Nu va conduce autovehiculul obosit sau sub influența alcoolului, drogurilor, medicamentelor, etc., care reduc capacitatea de conducere;
- Atât la plecare cât și la sosirea din cursă, verifică starea tehnică a autovehiculului, inclusiv anvelopele;
- Nu pleacă în cursă dacă constată defecțiuni/nereguli ale autovehiculului;
- Răspunde de integritatea autovehiculului și întreținerea autovehiculului pe care îl are în primire;
- Răspunde de exploatarea autovehiculului în conformitate cu instrucțiunile prevăzute în cartea tehnică a acestuia;
- Va răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate Direcției, din vina sa;
- Păstreză secretul de stat şi cel de serviciu, dacă prin natura atribuţiilor are asemenea informaţii;
- Păstreză confidențialitatea datelor cu caracter personal la care are acces;
- Respectă prevederile ROF, ROI, Codului de conduită și a Codului etic stabilite pentru personalul din cadrul direcției;
- Respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform Legii nr. 319/2006 și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
- Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
- Dispune implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial conform legislației în vigoare.
- Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului local.
- Crează condiții de muncă corespunzătoare prin punerea la dispoziția salariaților a mijloacelor necesare desfășurării muncii (dotări tehnice necesare, materiale pentru documentare);
- Urmărește folosirea eficientă și completă a timpului de muncă;
- Răspunde de disciplina și corectitudinea în muncă a subordonaților;
- Îndeplinește orice alte sarcini încredințate de șefii superiori, îndeosebi cele ce vizează activitatea Direcției de Asistență Socială Deva
330152 Deva, Piața Unirii nr. 4
0254 / 213435 / 232310 / 218579 / 234651
fax: 0254 / 226176
© Primăria Deva 2022-2024, Toate drepturile rezervate